semalam aku panas giler...bukan panas disebabkan cuaca yang sudah sedia ada panas dan berjerebu...tapi panas disebabkan satu tray telur! (ala...tegal telur pun mok manas ka Nel?) suke hati aku la! telur punya pasal la aku dah sia-sia kan 1 jam dalam hari aku...1 jam ni boleh guna untuk tidur korang tau tak? arghhh!!


okey, biar aku cerita kat korang...pastu korang pikir lah sendiri dan ambik iktibar dari cerita aku ni...itupun kalau korang nak ambik la...taknak sudah! dan aku nak tulis macam blogger poyo yang menulis secara detail segala kejadian yang berlaku dalam hidup diorang dengan sungguh terperinci sampai nyamuk gigit kaki pun nak tulis jugak...tah hape2!semalam aku bangun pukul 8.30 pagi...bangun jer dari katil aku terus kentut 2 kali dan menghadap PC..gaduh dgn mafia sikit, buat job kat Cuba, upgrade sumber kat kampung, tangkap tikus, bukak ym...sedar2 je jam dah pukul 9...cepat sungguh masa berlalu...aku pun dengan perasaan malas nak mandi terus blah pergi airport..ambik uncle, aunty n kazens aku yg datang bercuti dari KL...tapi flight diorang landing lambat sikit sebab cuaca berjerebu, sebab tu la ramai orang pakai mask sekarang ni..bukan pasal H1N1 tu..tapi pasal jerebu korang tau tak? hahaha!


lebih kurang pukul 10 camtu, we all sampai rumah...borak2 dan breakfast...best jugak la happening sikit rumah nenek aku pagi tu...rasa macam hari raya je... then tghari pukul 12 mak aku bawak aku keluar...lepas mandi dan kentut 2 kali dalam toilet aku pun jadi la driver mak aku...kitorang pergi proton n then pergi tengok gerai kat taman seroja...dalam masa tu aku dapat call...aku kena pergi Borneo Tropical Rainforest, ambik Mr. Aziz dan family dia...dia mintak aku datang pukul 2...so pukul 1 aku terus cabut pegi ambik diorang...


hampir pukul 3 mcm tu aku sampai Miri balik...terus hantar Mr Aziz n family dia kat Imperial Hotel...aku contact pakwe Anees..dia ajak aku pegi main snuker...kitorang main sampai pukul 5 lebih...lepas tu chow plak pergi esplanade tengok awek...tapi takde satu pun yg aku berkenan..tengok boleh la...simpan tak boleh...hahaha


hari dah gelap...aku pun kentut 2 kali kat esplanade dan balik rumah...member2 aku yg lain sambung balik main snuker...sampai je rumah mak aku suruh pegi beli telur...cun jugak adik aku call mintak ambik kat rumah member dia kat piasau...pukul 7.30pm aku keluar dan bermulalah sesi memanaskan badan yang ditunggu-tunggu oleh korang semua...(macam lah korang baca pun yang aku tulis ni kan??)

mula-mula aku pergi piasau ambik adik aku dulu...lepas tu aku pegi kenyalang @ Ng Sian Hap...10 minit aku pusing2 kat dalam tu mencari telur...pastu aku tanya kat budak salesgirl...dia cakap telur ada kat kaunter depan...aku pun pusing lagi...carik2 tak jugak ada..aku tanya amoi kat counter tu pulak..dia cakap "oh sorry, telur sudah habis. esok pagi baru ada." takkan la aku nak tunggu sampai esok pagi kot...silap2 aku pulak yang bertelur menunggu sampai pagi...aku terus blah...time ni aku belum panas lagi...baru nak suam2...hehe...

lepas tu aku terus drive straight ke GK...jumpa telur tapi yg dalam packing 10 biji je...aku ronda kejap dalam GK tu..mana tau ada jual dalam tray 30 bijik...tapi hampa...degree kepanasan aku dah start nak naik...aku blah ikut jalan pujut 2 dan singgah kat satu kedai kat situ...aku jumpa telur 1 tray...baru je aku nak ambik aku tengok telur2 tu punya lah comel sangat macam telur burung puyuh...gred F barangkali...aku tak jadi beli...aku dah start tension dan terus pergi ke boulevard...kat situ aku yakin gerenti ada telur...


ini la 1st time aku masuk boulevard sejak2 sampai dari Kch 2 bulan lepas...plus dengan masa aku di Kch 5 bulan...fuh..lama jugak aku tak pergi Boulevard ni...oklah...sampai je sana aku pun carik telur...betul sangkaan aku..memang banyak telur kat sini...aku terus ambik satu tray dan carik cashier...aku tengok kat kaunter, ramai giler manusia berbaris...time ni aku dah tension...aku pergi carik express counter...jumpa! tapi panjang jugak barisan..takpe..ni express counter..mesti cepat...tapi aku silap...yang kat depan aku bawak bakul penuh dgn barang...weh bro! makcik! ni express counter la...besar2 signboard kat atas tu cakap "limit 5 items" je...bukannya limit 5 baskets! arghh...aku pun bengang...nak tukar pegi express lane sebelah lagi teruk...siap bawak trolley lagi..selamberrrr dia jerrrrrr bawak trolley kat express lane! argghhhh!! aku dah rasa degree kepanasan di tahap maksimum...ikutkan hati aku mau je aku teriak kat telinga diaorang yg tak paham ni...bengap! bodoh! bangang! arghhhh!!! ROARRRR!!!! nak beli 1 tray telur pun kena tunggu 20 minit! &#@$^!%!!!