aku pun cuba ber'blog'ging. (sekali sekala aku cerita la apa benda yg ku polah kat KCH tok, kelak org madah aku tok depan PC jak 24 jam.)

hari Rabu ya tek aku ditugaskan untuk menghantar Pak Anjang & Mak Anjang aku balit ke Sri Aman. Kesian la dgn Mak Anjang aku, baruk setahun lebih ku rasa nya hilang nya pun eyesight, baru-baru tok dapat gik berita nya kenak kanser tulang. So, bila bapak ku suruh drive antar nya balit Sri Aman, lom gik abis bapak ku padah aku dah jawab "BOLEH!"
Malam sebelum ya family Usu ku datang ngabas ke rumah bersama cucu nya, merangkap anak buah aku lah. hehe. Usu ku madah muka si Syifa tok kedak muka aku gik kecik, sik tauk la, aku rasa aku lebih kiut kot. muahaha!


gitok la rupa nya disuruh polah "muka jaik". mungkin sebab ya la aku rasa baby digelar baby sebab "muka jaik" pun kiut juak. haha.

nasib ada 4R glossy paper lebih, terus aku print gambar Syifa sigek berik ngan mak nya. tapi bukan gambar kat sitok la, ada gambar yang lebih kacak gik. kat blog tok aku engkah gambar yang sik kacak jak, yang kacak ya aku simpan. mun orang mok anok pun aku sik kisah sebab aku dah tauk sik kacak. wahahah!

so, the next day ya, dalam pukul 10.30 pagi aku ditemani Encik Apis, antar Pak & Mak Anjang aku ke Sri Aman. Sikda gilak gambar yang sempat di ambik, sebab aku sorang drive pergi balit, encik Apis tolong tido jak. hehe. on the way ya kmk orang singgah kejap di pekan Lachau, isik perut.

"ada burger boss?" "ada boss" "emmm..beef burger duak boss" "ok boss"
walaupun beef burger nya murah 30 sen dari di Miri, aku rasa agak mahal la sebab kurang berisi. hehe. tapi perut dah lapar kan, mane kisah tu semua.

kmk orang sampai Sri Aman dalam masa 3 jam, aku memandu dgn sangat berhati2 dan yang paling perlahan pernah aku drive long distance. Yang penting ku mok Anjang aku selesa tidur di belakang, dan sepanjang perjalanan ya nya nang nyenyak tido. Puas hati juak la aku. Aku sik stay lamak di Sri Aman, lebih kurang sejam aku ngan encik Apis berangkat balit ke KCH.

Tepat 2 jam kemudian kmk duak dah sampe di KCH lalu terus ke Taman Sahabat. Kononnya encik Apis nak ngambik gambar flora dan fauna.

tapi aku mestilah ambik gambar lain nak? apa barang flora fauna ya? haha


gambar camtok lah baruk cool. baruk berbaloi buang duit beli kamera. betol?


errr..ehem...hello? senyum kat sape tu?

ok lah gelap dah hari. balit gik eh!



haha. sikda la terus balit, sebenarnya aku ngan encik Apis gi makan kat Dagok bersama mereka-mereka yang di dalam gambar tek, lepas ya baruk lah balit. :D